dinsdag 7 augustus 2012

(Ouwe) fiets


Op een ouwe fiets moet je het leren? Ach, een tweedehands mag ook.
Logisch, de kleine knul wordt groter, past niet meer op het kinderfietsje dus ga je
als (groot)ouder op zoek naar een groter exemplaar.

Maar ik word inmiddels zo moe van fietsen. Niet eens als ik er zelf op zit, maar van fiets shoppend Nederland.
Onlangs besloot iemand een jongensfiets te koop aan te bieden, op Marktplaats.
Ik hoor jullie denken, hoef jij toch niet wakker van te liggen?
Nee, dat hoor ik ook niet, maar lig het wel.

Sinds een maand word ik regelmatig gebeld door vriendelijke dames die bellen voor meer informatie over de jongensfiets.
Bij de eerste had ik iets van huh? Zij kwam met "ik bel vanwege de fiets".
De fiets? Ja, de fiets die u te koop heeft staan? Ik heb geen fiets te koop staan.
Jawel mevrouw.  Nou nee hoor. Jawel mevrouw, op Marktplaats, een jongensfiets.
Mevrouw, u heeft vast een paar cijfers van het telefoonnummer verkeerd ingetoetst.
Ik heb geen jongen, geen jongensfiets en geheel niets te koop op Marktplaats.
Zal fout nummer zijn, sorry mevrouw.

En ja hoor 5 minuten later, dezelfde mevrouw. Een half uur later, weer dezelfde mevrouw.
Dagen lang allemaal mevrouwen. Toen werd het stil.
Tot gisteren... weer allemaal mevrouwen die gretig over fietsen beginnen.
Onderhand krijg ik de neiging van "ga fietsen stelen" maar dat mag natuurlijk niet.
Deze dames kunnen er ook niets aan doen dat een onverlaat mijn nummer daar heeft neergezet.
Maar heus, om half 8 in de ochtend weer uit te moeten leggen dat ik GEEN fiets te koop heb, geen zin meer in.

Dus maar eens gaan zoeken op Marktplaats, wie mijn nummer heeft neergezet, want zo verkoopt die fiets nooit!
Het idee van de zoekactie heb ik snel opgegeven, er staan 'slechts' 266 bladzijden met elk 30 advertenties vol jongensfietsen.

Ik word doodmoe van fietsen!

2 opmerkingen:

  1. Wat een ellende :-(
    Ik vrees dat er niets anders opzit dan Marktplaats benaderen en vragen of zij er iets aan kunnen doen.
    Ik neem aan dat zij wel een zoeksysteem hebben waarmee ze kunnen nagaan waar je telnr wordt vermeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanmiddag in een parkeergarage, ja, telefoon. Nu had ik pen en papier in de aanslag, gevraagd naar advertentienummer, woonplaats enz. Zojuist de adverteerder een berichtje gestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen