maandag 20 augustus 2012

Ze kunnen niet lezen

Nee, dat kunnen bloemen niet.
Toen ik dit voorjaar zaad ging kopen had ik zo'n zin in campanula. Het trekt bijtjes.

Campanula is niet echt een familie van het tropische weer.
De volgroeide planten, voorzien van een sticker halfzon 18-21 graden.
Laten staan, op mijn balkon heb ik geen halfzon. Er is zon of geen zon.
Het enige deel waar op den duur schaduw is wordt bewoond door de zoemers.

Ik vond zaad van een sterkere soort campanula, het karpatenklokje.
In april gezaaid en dan maar wachten, en wachten, en wachten.
Tja, ook het karpatenklokje houdt niet van volle zon en warmte.
Nou ja, toch proberen, en wachten en wachten.

Precies in de warmste week van het jaar verscheen de eerste bloem.
Op de warmste dag van het jaar verschenen er meer en die staan geheel onverwacht lekker te bloeien.
In de volle zon en in 50 graden. Dat vind ik dus stoer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten