maandag 27 augustus 2012

Verziekingen, deel III

Nog even, dan zal ik het er niet meer over hebben.

Vanavond het premiers-debat gekeken. Vreemde term, we hebben er tenslotte maar 1 toch?
Gekeken is eigenlijk een te groot woord, geluisterd wel.

Dat op zondagen de kopstukken van SGP en Christen Unie niet optreden weet ik, maar waar was die achternaam kameleon van CDA?
Het is altijd leuk als je ziet hoe twee exen elkaar zo lekker kunnen betichten van leugens.
Ik heb het nu over Rutte en Wilders. Al miste ik zo wel het gekeuvel en gekissebis tussen
Gert Geert en Samson.

Geert had weer zijn spraakchip opgeladen, Zuid Europa. De Islam was nog niet geheel geformatteerd, maar even iets minder belangrijk.
Emile stond er vriendelijk bij. Vriendelijk lijkt me al dodelijk voor een politieke loopbaan. En wat miste ik Jan!
Samson had het makkelijk, zonder "blijf kalm" momenten kon hij met gemak kalm blijven, soms sussend.
En dat ook hij dingen zal moeten doen die hij niet leuk vindt.
Oh ja, het gaat om de inhoud!

Zag ik daar toch even een Rutte met een zelfingenomen snuit (oeps, per abuis even gekeken) dat hij, nou, zij
van de VVD groots heeft uitgepakt met die bijna miljoen WAO-ers.
Waarvan hij, nou ja, zij er 200.000 uit de WAO hebben geholpen.
Rutte kan niet rekenen, heus niet, maar dat wisten we toch al?

780.000 is geen miljoen, maar hij mag me het verschil in euro's cadeau doen hoor!
Van die 780.000 miljoen waren er 330.000 (kijk er niet op een paar) fulltime WAO-ers.
Dus die miljoen gegijzeld in een uitkering, nee, nee.
Hij, nou ja, zij hebben er 200.000 uit de WAO geholpen.  Hoeveel er nu in de bijstand zitten zeggen ze er niet bij.

Oh en de ethische kwesties, over de zorg voor ouderen en eindeloos doorbehandelen...zij hebben daar een dame voor in dienst. Heleen Dupuis.  Mijn grijze massa begon te scannen, hee dat was die euthanasie dame.
Misschien een eng idee, maar moet die haar licht laten schijnen over de "uitbehandelde ouderen"?

Griekenland, Griekenland, Griekenland! Ik kreeg de neiging met serviesgoed te gaan smijten. Hoppa!
De Grieken, ik vind het ook water naar de zee dragen (en dat hebben ze genoeg daar, zee), alleen die goedkope opmerkingen over de Grieken, alsof die allemaal er nog steeds luchtig op los leven, triest.
Baan kwijt? Hooguit 8 maanden WW en een bijstand kennen ze daar niet, net zo min als een AOW.
Salarissen die voor de helft dalen. Je zult maar een modale Griek zijn. Half salaris en verdubbelde prijzen.
Waren we ooit maar eens massaal in opstand gekomen toen men hier met marktwerking begon.

Meer keuze, meer concurrentie, we zouden er allemaal beter van worden.
Nou! De hele mikmak stortte in elkaar.
Eerlijk gezegd begin ik te denken dat we een coalitie krijgen van het bestuur van Ahold en de Amerikaans Joodse lobby.
Hoewel, de laatste kreeg inside PVV informatie dat Wilders tegen ritueel slachten is.
Gaat hem geldschieters kosten.

Waarom loopt hier niemand storm om te protesteren ter behoud van het MKB?
Straks, als al onze boekhandels weg zijn, wie krijgt de schuld? Bol.com. Wat nu ook van Ahold is.
Waren die supermarkt oorlogen niet geweldig leuk? Ja nou, en straks zijn er wellicht nog 2 ketens over.
En reken maar dat die prijzenafspraken gaan maken. Hallo Jumbo! (die C1000 heeft geadopteerd).


Misschien ga ik jullie nog één keer plagen met verziekingen... volgende ronde iets luchtigers.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten