vrijdag 21 december 2012

doomsday

Goh, het is 21 december 2012 en we zijn nog niet vergaan.



Grote kans dat ik de blog af kan schrijven. Ik heb tenslotte geen kennis aan mens-reddende aliens
ergens op een berg in Frankrijk.
Beetje alien zou goed gek zijn als ie daar aan begint.
Lijkt me iets als het Trojaanse paard binnenhalen.

Ook dit jaar is het me weer opgevallen hoe dwaas het intelligentste wezen van de schepping kan zijn.
Wij vinden het soms heerlijk om te worden genept.
Genept met advertenties dat als je iets niet hebt je er niet bijhoort.
Waar je dan niet bijhoort is me steeds een raadsel.

Of je hoort er gewoon helemaal niet bij. Zoals het rauw etende jongetje wat maar uit de media wil blijven.
Te laat lieverd, met dank aan je moeder die misschien dacht een voortrekkers rol te gaan spelen.

Het is ook het jaar waarin het pesten weer het nieuws haalde. Pesten met de grootste gevolgen.
Waar een stel onopgevoed schorremorrie na een potje voetbal iemand van het leven beroofde.
Het jaar waar verveelde jongeren een keurig dorp in het noorden gingen verbouwen.
Maar ook dat "verstandige" volwassenen mensen die hun best deden een spuitje willen geven.
Vanwege een walvis.

Het jaar waarin we nu in de 3e crisis zitten. Ik wist niet eens dat we al uit de 1e waren opgeklommen?
Van tripple A naar tripple Dip. Wellicht een mooie naam voor een nieuw levensloop bestendig biertje?
Het zoveelste jaar op rij met een nieuw kabinet. Van oh wat zijn we blij, naar minder schadevrij en nu op ramkoers naar zware averij.

Voor vergaan? Sorry hoor, geen tijd.
Ik moet nog brieven beantwoorden, schoenen inlopen, mijn nieuwe agenda op het bureau leggen.
Heb onlangs 6 pakken koffie in de aanbieding gekocht. En wil Life of Pi nog zien.

Die andere optie voor deze datum, dat er een overdaad aan positieve energie vrijkomt.
Dat lijkt me pas leuk.

De RRR (rust, regelmaat enz) methode in plaats van het ZZZ (zeuren, zeveren en zeiken).
Wil ik met liefde wat onrust zaaien met gezanik. Bedenk wel dat het dan uit een goed hart komt.
Een hart dat soms sneller gaat kloppen bij het zien van iets moois.

Ik heb in 2012 genoten van veel moois.
Mooie mensen, mooie landschappen, mooie dieren en mooie bloemen.
Berichtjes die mensen wilde delen, foto's die mensen wilde delen.
Delen doet geen pijn, een vriendelijk woord of gebaar ook niet.

Voor al mijn lezers op Blogger.com


Fijne kerstdagen en al het goeds voor 2013!

1 opmerking: