donderdag 31 oktober 2013

Economie spekken

Wat is het toch rampzalig winkelen soms. Vooral als je tegen de tijd dat je moe bent eerder aan verleidingen toegeeft.
En wat is vloerbedekking kopen toch een verkapte vorm van hogere wiskunde.

Ik ging voor verf, een lamp, gordijnen, vloerbedekking, een bed en een kast. Niet echt een wekelijks boodschappen lijstje.
Eerst naar  Leen Bakker, daar begon de vloeren meneer me uit te leggen als ik iet met een streep liet leggen het voordeliger was het op één manier te leggen...daar zakte bij mij het luik der begrip al. Hoezo voordeliger.
Ja maar anders gooit u voor 30 euro weg. Huh? Nou kijk...nee voor ik kijk, leg eens uit.
Blijkt daar heel groot een prijs aan de rol te hangen en heel klein de ware prijs "per strekkende meter", ja,ja.
Dan nog 10 euro per strekkende meter voor het leggen. Laat maar!

Door naar Kwantum, daar stonden beiden prijzen tenminste leesbaar al werd het gratis leggen wel weer ingewikkeld omdat ik te weinig meters kocht dus zou ik iets moeten betalen. Ik had totaal geen behoefte dat ook maar te willen snappen en het ging uiteindelijk om 7 euro. Een heel kek zeiltje gekocht.
Niet binnen mijn budget.

Dat geregeld, door naar Jysk zag er een mooie kast staan, maar nee zij monteren niet, ik kan toch wel een mannetje van Marktplaats bestellen?  Vast wel, maar geen zin in. Laat maar.
Met de moed der wanhoop naar Beter Bed. En dat werd een openbaring zeg!

Ik was er niet eerder geweest en vanwege de reclame met die vreselijke clown en dat Retteketet wilde ik er ook niet heen. Het leek me een erg sjofele winkel met goedkope troep.
Niks bleek minder waar. Keurige winkel met ook wel dure merkbedden.
Aangeprezen door niemand minder dan Epke.

Het ledikant wat ik had gezien stond er nog,  en dat was ook gelijk het goedkoopste artikel op de bestellijst.
Ik moet geen flut matras, pocketvering matras gekocht, wat duurdere lattenbodems en tja dan nog een kast.
Ik moest en zou een driedeurs, met laden en ja wilde ook een spiegeldeur. Heb 'm van een plaatje gekocht.
Gelijk 2 losse planken bijbesteld. De kast is zilvergrijs met witte lades, bed antraciet grijs en de vloer iets met friemels.
Zeer zwaar over mijn budget heen, dankzij die kast, maar heb nu wel iets waarvan ik zeg dat is geen goedkope troep.

Gordijnen, niet geslaagd, lamp, niet eens meer aan gedacht!  Nog ruim de tijd om te verven het vloer gebeuren komt op 18 november.
De kampeerervaring gaat nog langer duren, tot Retteketet... Zwarte Piet op de deur klopt.

Verduveld duur Sinterklaascadeau.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten