donderdag 24 oktober 2013

Het kitpistool en ander leed

Woensdagochtend dan maar weer naar de doe het zelf winkel.
Voor het kitpistool. Laat ik vooral niet grof in de mond worden, maar 't onding heet bij mij al anders.
Juist, goed geraden.

Ik sta in die winkel, kijk naar dat ijzeren geval, toch gelijk maar even vragen hoe ik die verpakking vuller er in moet doen. De kassa mevrouw zegt "kijk je drukt op deze knop en dan..."
Dan gebeurd er niets. Ze loopt naar een mannelijke collega  "hoe werkt dit?"
Hij doet het voor. Zij het proberen, noppes, ik het proberen, noppes.
En daar verscheen de grijns. "Toe nou meisjes, zie je nou wel, jullie hebben overal mannen voor nodig."

Meisjes? De kassamevrouw keek een tikkeltje geschokt van dat zeg je niet tegen een klant.
Maar ik hoorde een onderdrukt geproest. Ik zei tegen haar van "soms zijn ze handig".
Meneer begint te bulderen van de lach, gewoon negeren.
Kom ik thuis, wil de rol afplak tape pakken, nergens te vinden. Vreemd, ik ben nooit wat kwijt.
Geen zin om te zoeken, haal wel een nieuwe.
Die mag zich dan over een tijdje aansluiten bij de clan nomadische rollen tape die ergens in het pand hun winterverblijf hebben.

Ik loop de winkel weer binnen, de meneer kijkt verbaasd. Heeft u 'm nou al gesloopt?
Nee hoor. Mag ik uw handen zien? Hoezo? U kijkt strijdvaardig, ik wil zien of u niet terug bent gekomen met een deegrol. Vlerk!
Rol tape gekocht, weer naar huis, aanrecht verder leegmaken, emmertje verf openen, roerstokje in de hand.
Nee hè! Ik vond het al apart dat op het deksel van  Hema verf "succes" staat geschreven. Ik begrijp nu wat ze ermee bedoelen.

De verf zelf is totaal geen succes. Dekt in één keer? Nee hoor! Je hebt verf op waterbasis, dit was kattenpis op verfbasis.
Lang roeren, even testen, het droop gewoon van de muur.
Klussen in mijn flatje, ik ga het steeds leuker vinden. NOT!!
Chagrijn bekroop me, waar moet ik nu dan verf halen? Weer naar de doe het zelf winkel?
Die is prijzig. Na enig gemopper en gefoeter bedacht ik ineens dat ik nog een half emmertje latex heb staan.

Latex van een jaar of 5 geleden. Is pasta geworden. Maar ach, je mengt de pasta met de kattenpis op verfbasis en dan is het nog best te doen. Muurtje is nu gewit. Een naad in een andere ruimte keurig gedicht.
Daar dan ook nog een klein wandje en nog een stukje muur, ik heb nog wel genoeg van dat rare mengsel  over.

Volgende week een opmeet meneer/mevrouw regelen voor vloerbedekking en gordijnen, ik wens niet nog eens voor onaangename verrassingen te staan.
Eerst lekker knoeien in een lege slaapkamer, dan nieuw spul laten komen.
Daarna wens ik voorlopig geen schroevendraaier, kwast en dergelijk spul te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten