vrijdag 18 oktober 2013

Internationale zaken

Je kijkt wat tv, en zo weet je dan over het rellen met Russen en de amechtige situatie in Amerika.
Natuurlijk wil je op de hoogte blijven.

Maar als er niets op tv is, nou dan nog eens een brief herlezen en glimlachen om bij de brief gevonden pagina van een wooncatalogus.
Een pagina vol uilenkussens en uilengordijnen.  Dus de Zwitsers zijn ook into uilen.
Dat uilenspul is leuk, maar de andere zijde van de pagina vind ik ook wel boeiend.

Behalve een enkele foto van een interieur verdiep ik me niet zo in wat men in het buitenland zoal in huis haalt.
Wij kennen de grand foulards, Zwitserland kent dus een sofaläufer.
Als ik zoiets in de winkel zou zien liggen zou ik denken "knap kleedje voor op een rechthoekige salontafel".
Maar ze horen dus over een stoel.
De stretchhusse voor over een bank, ziet er ook al erg degelijk uit. Leuk, elk seizoen een andere kleur hoes over de bank.

Zoiets bekijken vind ik geinig, maar nu ben ik ineens nieuwsgierig geworden naar hoe anderen wonen.
Of beter gezegd, wat zou ik tegenkomen als ik een woonwinkel op Groenland zou binnenlopen?
Of in Australië?
Ik kan wel alle sites van Ikea afspeuren, want ook daar zal her en der wel verschil te vinden zijn.

Maar na die overdenkingen kijk ik nog eens naar de pagina uit de catalogus. Waarom komen de letters in het logo me zo bekend voor? Goh, het is dus van Bon Prix.
Wist niet dat die ook woonspullen verkopen. Morgen toch maar eens op het internet struinen!

Mochten jullie denken: die gaat aan de uilengordijnen? Nee. Ze hebben mijn kleur niet :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten