dinsdag 22 oktober 2013

En nog niet makkelijk

Na mijn vorige verzucht over hoe een metalen bed van A naar B te krijgen kreeg ik van een lezeres een hele handige tip. Ik was er niet opgekomen na mijn vorige ervaring met dumpen van oud metaal.
Tip opgevolgd, een metaalhandelaar die volgens de site ook ophaalt een mailtje gestuurd.
Was elk bedrijf bedrijf maar zo rap met antwoorden en doorverwijzen naar.  Zij halen pas op als het boven de 2000 kilo is.. zo zwaar is mijn bed niet.
Fijn dat ik van die meneer een telefoonnummer kreeg van iemand die het wel doet.

Dus licht aan het eind van de tunnel? Kom op zeg, natuurlijk moet het echt niet makkelijk gaan.
Nieuw probleempje.
Omdat er morgen ergens een witkwast over gaat wilde ik vanavond een haarscheurtje oplappen.
Ik scheuren en nadenvuller gekocht. Goed de verpakking gelezen en ik wilde dat vanavond aanbrengen.

Daar begon de worsteling. Ik moest de cap los snijden, nou, graag een guillotine erbij. Na veel gedoe dat ding los, spuitmond er op en kruk gepakt. Wat knijpen, niets, spuitmond er weer af, ja zat toch echt een gat.
Schudden en nog eens knijpen, noppes. Blijkt dus dat ik er ook een soort kitspistool voor nodig heb.
Er ontvloden mij een aantal kittige kreten.

Als ik een lullig doosje Aspro koop bij welke winkelketen dan ook zit daar veel info op de verpakking, in de verpakking en de dame bij de kassa vraagt ook nog of ik informatie wil.
Koop ik een veel duurder artikel van een bepaald merk doe het zelf spul staat er dus niets over een kitpistool op de verpakking. Daar kom je pas achter na 5 opvliegers van het afsnijden van de cap en dan op de kruk klimmen om geen resultaat te krijgen.
Na nog een paar pogingen en lelijke woorden werd me dat duidelijk, missend onderdeel.

Ik noem nog geen merk, maar een mail zullen ze van me krijgen. Zet het op de verpakking!
Of laat ze in een display verschijnen met en zonder kitpistool, dat kan met eenvoudige schoonmaakmiddelen toch ook? Dan staan er op navulling.
Wat een ergernis in de avond. En dan wellicht morgen beleven dat ze die dingen niet hebben bij de doe het zelf winkel..
Het zou me niets verbazen.

1 opmerking:

  1. Die hebben ze vast wel, maar kijk vooral even wat verder in die winkel.. er zijn twee kwaliteiten: de prominent in beeld staande professionele, die jaren meegaat ondanks intensief gebruik en een wat meer verstopte goedkopere, die het wat eerder laat afweten. Tenzij je van plan bent om je hele huis en dat van de buren te kitten, lijkt me een "wegwerpertje" goed genoeg ;)

    BeantwoordenVerwijderen