zondag 13 oktober 2013

Verkwallen

Ik las zojuist een natuurbericht dat Nederland verkwalt.
Dan gaat het over die zeebeesten die kunnen netelen. Netelen is dan het "prikken" of "bijten" zoals wij het graag noemen.

Maar ook aan land zijn we aan het verkwallen. Alleen heet het dan politiek.
En reken maar dat die netelen! Raken ze jou, dan irriteert het mateloos.
Na 10 dagen ge-eikel staat dan de arena vol haantjes fier te protsen met akkoord nummer zoveel.
De mannenbroeders, met haantje Pechtold voorop.

Eigenlijk zijn de mannenbroeders oppositie en als ik het zo bekijk vraag ik me af wie of wat nu onze regering is?
Weer de Christen Unie op de achterbank? De SGP de zin geven omdat ze anders nimmer nooit aan een meerderheid komen?
Is teemsmurf Buma te vroeg afgehaakt? En groene Bram?
Voorlopig lijkt haantje Pechtold de held. Maar hoe duurzaam is dit akkoord.

Omdat hij meedoet komen er 50.000 extra banen.
Dat vind ik dus een gotspe....een politicus die kan voorspellen hoeveel nieuwe banen erbij komen.
Voorlopig is er alleen sprake van ontslagen.
Politiek maakt geen banen. Politiek sloopt banen.

Het is al erg genoeg dat we lolsmurf als premier hebben, dat brilsmurf zijn excuses moet aanbieden aan de Russen...maar zo zijn de regels nu eenmaal.
Politiek is gelijk een potje stratego.

Maar dat Ganzenborden van onze regering, ik zit al maanden in de put.
Ik wil niet meer horen over loonsubsidie als een werkeloze onder zijn/haar niveau een baan moet accepteren.
Dat men als werkgever verplicht arbeidsgehandicapten moet aannemen.

Hoog tijd dat ons land eens uit de totale verkramping komt. Eens kappen met het gezanik over dat er meer mannelijke docenten moeten komen om jongens beter te laten functioneren.
Zorg er maar voor dat docenten zelf goed leren rekenen.
Zet het verplichte gym maar om in zwemles en later af en toe eens dansles.

Pluk die kinderen eens achter een laptop vandaan en laat ze ravotten. Gezonder dan elkaar kapot te treiteren op social media. Maak van maatschappijleer een soort hogere debatkunde.
En een natuurkundeles kan gelijk opgaan met biologie, buiten fotograferen.

Ja, ik stam nog uit de tijd van de poppenhoek in de kleuterschool en jaren later van het breien.
Zo niet stimulerend. We willen beter onderwijs? Kap dan met al die jaarlijkse kampen en tussendoor kampen waar kinderen van minder fortuinlijke ouders aan kunnen meebetalen.
Neem die kinders mee op avontuur, in het bos, in de duinen.

Het kan best wel goedkoper en leuker.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten