donderdag 5 juni 2014

Me, myselfie and I

Het "ik" tijdperk, ik dacht dat het wat af ging nemen.
Maar nee, er kwam een nieuwe trend, de selfie.

De selfie, ooit populair om met de webcam te maken.
Maar tegenwoordig schijn je overal een selfie te moeten maken.
Dat gaat wat lastiger met een gewone camera, al gebruikt de helft van de mensheid daar een telefoon en soms een tablet voor.

Met een gewone camera heb je voor een selfie dan een statief nodig, en maar zoveel seconde om te gaan poseren.
Maar daar is over nagedacht, de selfie stick. Ze schijnen al een paar jaar in omloop te zijn, maar de trend beklijft dus nu volop te koop.

Ik noem het dan maar een horizontaal statief waarmee je overal en altijd snel een selfie kan maken. Nou ja, snel? Wel eerst je camera er opschroeven en dan kijken dat je niemand een lel verkoopt met dat ding.
Zat de wereld er echt op te wachten?

Ik denk het niet, Jan Klaasen en Katrijn gaan op vakantie, snel een selfie op de luchthaven, daarna eentje in het vliegtuig, bij de eerste wifi spot snel delen met alle vrienden.
Een selfie op het strand, een selfie voor de ondergaande zon, de selfie als horizonvervuiling.

Wat was het vroeger toch slecht, een voorbijganger vragen of ze een foto van je willen maken en het andersom ook doen.

Rembrandt en Van Gogh zullen jaloers zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten