zaterdag 7 juni 2014

Niet aan te ontkomen

Nou ja, het kan wel, maar moet je niet in gedachten bij een kassa staan.
En dat stond ik dus wel. Even een paar dingetjes bij Appie halen, en als een robotje zeg ik ja op alles.
Ja ik wil de kassabon, ja ik spaar gratis zegels, enz enz.
Even later naar Plus, ja ik spaar de koopzegels, ja ik wil de kassabon, dus eigenlijk ja op alles, behalve het uitrij muntje.
Kom ik thuis, pak nog wat laatste boodschapjes uit en zie een paar geheimzinnige zakjes.
Sjips, toch voetbaltroep het huis in gebracht. Een paar veren aan een zuignapje en wat rode veren...
En natuurlijk, een hamster. Die verdwijnt op den duur in het depot "komende museumstukken".

Ik had er waarschijnlijk erg in gehad als er buiten een drom kinders had gestaan.
Met de acties van voebbul plaatjies ben ik altijd heel alert.
Wel blij dat Plus nu dranghekken heeft.
Vroeger, tot twee jaar geleden, tekenden ze een krijtstreep, maar daar hebben kinderen blijkbaar lak aan.
Zodra je de winkel uitkwam stortten ze zich als ernstig uitgehongerde wolven op vrijwel iedereen. Was soms griezelig.
Veren schijnen minder interessant te zijn.
Of iemand de hele serie bij elkaar zal krijgen? Veel langer dan 3 wedstrijden zal het WK voor ons vast niet duren.
Het lijkt wel of steeds meer mensen dat gaan denken, gezien de weinige vlaggetjes onderweg.
Voorlopig vind ik het leukste aan het voetbal de tegenreclame voor de detective maand.
Daarvan weet je tenminste de uitslag.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten