zaterdag 7 juni 2014

Trainings wieltjes.

Ik lees van de week iets over zelfgemaakte groente-zakjes, bijzonder milieuvriendelijk.
Ergens in de reacties staat dan een verwijzing naar een website en wilde wel eens weten wat ze daar allemaal hebben.

Mijn mond valt open bij 1 product, een transportmiddel met de naam EcoWheel.
Echt een grappig ding.
Het is een wiel met twee voetsteuntjes en een accu. Beetje elektrische eenwieler,  maar dan zonder zadel.
Voorover hangen en dan gaat het geval rijden, achterover hangen, dan stopt het.

Leuk ding voor mensen met een goede balans. En die graag wat centen uitgeven voor een hebbedingetje.
Bij mij zou het geheid fout aflopen, maar ook aan de wat minder soepele mens is gedacht, er zijn dan zijwieltjes.

Dan komt bij mij het punt, wat is er eco aan? Je kunt er een kilometer of 8 mee rijden bij een topsnelheid van ongeveer 12 km, daarna moet ie een uur opladen.

Eco? Nou, geen uitlaatgassen. Het is hands free, handig kan je intussen bellen...en eenvoudig mee te nemen.
Meenemen? Aha, daar is al een probleem, het is niet toegestaan op de openbare weg.

Ik denk ook niet dat je er hier mee over het voetpad zou kunnen rijden, het wiel zou vast komen te zitten tussen de tegels. Op de markt gaat ook niet lukken, een hellinkje trekken gaat ook niet echt.

Ik voorzie geen grootse toekomst voor het EcoWheel, zeker niet gezien het feit dat je voor de helft van de prijs een vouwfiets koopt, die wel op de openbare weg mag, die harder kan en maar een paar kilo meer weegt.

Toch, het blijft een grappig ding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten