donderdag 26 juni 2014

Wegpiraten

Blik op de weg? Nee, wel een heel blik verwensingen richting een wielrenner.
Het liep maar weer net goed af.

Tijd voor een nieuwe serie verkeersborden.
Weken geleden hoorde ik over steeds meer fietsongelukken. De schuldige? De e-bike.
Is die gevaarlijk? Nee. Maar maakt het mogelijk dat bejaarde mensen langer blijven fietsen en natuurlijk zijn bejaarden sowieso gevaarlijk. (oei,oei). Vooral de scootmobiele brigade.

Maar zonder dollen, ik reed vanmiddag op een fietspad, in de stad. Veel autoverkeer dus veel herrie.
Achter me hoor ik een vaag geluid, ik wil omkijken, flitst daar zo'n midlife crisis figuur op een racefiets voorbij.
Geen bel natuurlijk, nee hooguit een kreet als "opzij!" Er kon nog net een vloeitje tussen.

Ik stel voor dat er in steden op fietspaden een inhaalverbod komt en een maximum snelheid.
Van mij mag er ook een zwanenverbod op fietspaden komen, maar ja, dat gaat zeker niet werken.

Dat "opzij! " stoort me al en ik hoor het geregeld. Ik heb er ooit eens wat van gezegd. Werd me niet in dank afgenomen, maar denken zij nu echt dat iedereen ze hoort aankomen?
 De jeugd fietst allemaal met een koptelefoon op, of zigzaggen al berichtjes sturend over het fietspad. Als er dan een peloton van die semi-Zoetemelkjes aankomt loopt dat vroeg of laat een keer fout af.

Ik gun ieder een hobby, maar race niet als een idioot op smalle fietspaden, zeker niet in de stad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten