dinsdag 10 juni 2014

Prikbord

Toon mij uw prikbord en ik weet in één oogopslag al aardig wat. Langs een boekenkast lopen is leuker, duurt ook wat langer.

Gelukkig is de tijd van een rij maagdelijke boeken op een plank verleden tijd. Ook die mensen herkende je gelijk, hebben zich een lidmaatschap van een boekenclub aan laten praten, werden elk kwartaal met een kroonboek opgezadeld. Niet dat ze het ooit lazen.

Een prikbord zegt meer. Alles er op is opzettelijk er opgeprikt. Met welk doel?
Bij mij is het meestal van "oh ja" Toegangsbewijzen, filmkaartjes, bonnetjes en rommeltjes. Tot het vol is een een deel wordt vervangen. Maar ook om mezelf te helpen herinneren dat ik niet te vaak moet mopperen dat ik nooit ergens kom.

Toch blijven sommige zaken hangen tot ze uit elkaar vallen. Een ketting, een heksje, een stoffen juwelenzakje. Niets van waarde, eerder iets uit een vorig leven waar je soms nog heel even aan wil denken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten