dinsdag 17 juni 2014

Verstopt

Eens per jaar verschijnen hier rioolspoken. Ja, die bestaan echt!
Natuurlijk komen ze niet allemaal tegelijk, liefst met een paar weken er tussen, zodat je 3 keer op de riooldienst moet wachten.

Vorig jaar dacht ik een keer slim te zijn en vast al iets laten reinigen wat toch een week of wat later nodig zou zijn. Ervaring maakt wijs?
Nee, laten we het nu niet eenvoudig gaan maken. Omdat de rioolmeneer iets te enthousiast was brak er een buis, dus moest ik de volgende dag op een loodgieter wachten. Weg tijdwinst!

Tijdje geleden lag er ineens blubber op het douchevloertje. Dus maar weer gebeld.
Helaas was dat niet voor het laatst.
Onlangs verschenen er witte sporen van iets in de douche, na enige analyse bleek dat zeeppoeder te zijn.

Kort daarna leek mijn doucheputje een soort Old Faithfull , wasmachine aan en hopsakee daar ging het roostertje weer.
Intussen werd het ook weer pootje baden op het balkon.

Vanavond vroeg kwam er weer een rioolmeneer. Hoop gesleep met water, hoop kabaal in de krochten en na een tijdje de boosdoener.
"Er zat een veer in de afvoer van de wasmachine."
Mijn reactie was "huh?"

Hoe kan een lullig veertje zoveel ellende veroorzaken?
Maar niks lullig veertje, het bleek een metalen veer van 25 centimeter lang en 2 centimeter in omvang.

Ik weet toch zeker dat ik die niet in een broekzak had laten zitten en is ook zeker geen losgeslagen onderdeel van een beugelbeha.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten