maandag 17 september 2012

Boeren en hun uitje

Sorry hoor, maar BZV is een inspiratiebron. Volgende keer wellicht de miljoenennota.

De boeren/boerin mochten vandaag hun trio uitkiezen.
Ik zit me nu af te vragen wie bedenkt welke boer wat gaat doen.
Tja, ik blijf de jonge Henk een schatje vinden als had ik zo'n dagje uit niet zien zitten.
Met mijn soepelheid en hoogtevrees, ontzettend!
Wat ik zo in hen waardeer is zijn verstandige kijk op het leven.
Romantiek? Nee, meer praktisch. En zijn grote liefde moet ook begrijpen dat het ene jaar een vet jaar is maar dat er ook magere jaren zijn. Al kan er dan vast nog wel een waterkoker af.
Ik hou daar wel van, een praktische man. Een waterkoker gaat tenslotte langer mee dan een boeketje bloemen.

Zelf ben ik dol op bloemen, maar een boeket doet vaak afbraak aan de schoonheid van een bloem.
Vooral de gemengde boeketten.
Ik ben niet van de rozen, maar in het voorjaar anemoontjes of ranonkels kan ik van genieten.
Het mooiste boeketje wat ik ooit kreeg, een bos gemengde tulpen. Geen krijsende regenboog aan kleuren, meer een leuke variatie aan soorten.
Soms zie ik een bos pioenen, maar ik weet dat ze zo kort staan bij mij.
Ik zie liever bloemen in een tuin of een bak.

Van bloemen is het maar een klein sprongetje richting een volgende boer, boer Aad.
De enige boer met VVD overhemden.
Tja, hij wil een vrouw die overal interesse in heeft. Nou ja, overal? Zolang ze maar geen bloemen op zijn bord leggen. Naturelle kookster wil hij. Niet eentje die kruiden bij naam kan noemen.
Lijkt me geen natuurliefhebber die zijn vrouw graag een kruidenhoekje zou gunnen?
Hooguit voor de kipkruiden.
Ik voorzie ruzie in de tent. Nadat hij er tenminste eentje geheel psychologisch heeft fijngemalen.

Hard zitten lachen om Henriekes Highlanders.

Het is nu wachten hoe het vervolg zal zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten