zaterdag 1 september 2012

Verziekt

Het aardse tranendal, ja, ik meen een Bijbelse uitdrukking.
Maar zo van toepassing op de uitzending van Zembla van 31 augustus.

Wij hebben de beste zorg van Europa (aldus Rutte).
Ik ben nu niet eens boos, ik heb met plaatsvervangende schaamte zitten kijken.
Degene die zich moeten schamen zijn niet zozeer de jongens/meisjes in Den Haag.
In dit geval de overbetaalde bobo's van die grote zorginstellingen.
Mensen die uren in hun eigen ontlasting moeten liggen.

Er is niet genoeg geld! Maar wat dan als je hoort dat één van die instellingen nog iemand op de loonlijst heeft staan a 224.000 euro per jaar terwijl die er al jaren niet meer werkt? Lijkt me een prima bezuinigingspost.
Waarom krijgen die bestuursfiguren zoveel geld? Verdienen durf ik het niet te noemen.
Verantwoordelijke functie? Vast, al dat oeverloos vergaderen wat te doen met een paar miljoen is vast zwaar werk.

Natuurlijk gaat dat vergaderen niet in een achteraf zaaltje in de instelling, aangekleed met Ikea meubeltjes.
Maar hun zaak gaat toch over mensen? Mensen die hun laatste jaren nog mens zouden moeten zijn?

In een land waar we dierenpolitie hebben.... zou er ook eens een verpleeghuispolitie moeten komen.
Als de zorg voor dieren in een asiel net zo erg zou zijn zou half Nederland op de achterste poten staan
en schreeuwen over mishandeling.
En dan niet door de verzorging, die wel willen maar niet meer kunnen.
Miljoenen op de rekening van de instelling, en maar vergaderen, vergaderen.

Beschaafd land, met de beste zorg van Europa, ammehoela!
Mensonterend, dat is het.
En hartverscheurend. Ik was bijna in tranen, ook even dat kleine momentje van een man die dagelijks zijn demente vrouw bezoekt, haar te eten geeft en sprak over zijn vrouw.
Een gouden momentje van ware liefde.

Dit zou niet moeten mogen, weg met de verkiezingen van sporter van het jaar, zanger van het jaar.
Tijd om in de hooiberg te zoeken naar de bestuurder van het jaar. Eentje die weet wat menselijkheid is
en de zorgen bagatelliseert.

Voor de zoveelste maal, chapeau voor alle hardwerkende verzorgers/verzorgsters die met hun hart en handen dat zware werk doen.
Dat zijn de helden. De onderbetaalde stilzwijgende helden!


Protesteren, tja, met een vakbondssjaaltje om  en roepen "actie, actie" lijkt me geheel uit de tijd.
Men zou eens met 5 miljoen Nederlanders stampij moeten maken. Alle rijkswegen moeten bezetten.
Dat in ploegendiensten, want we horen, zien schrikken, alleen geloof ik niet meer in dat gepolder.

Als dan de niet werkzame bestuurders met een fiks salaris gaan blaten over verworven rechten, dan weet ik er nog wel een paar waar men zich niets van aantrekt!

Goh, zit ik toch weer boos te zijn...

3 opmerkingen:

  1. ... ik ook!

    En hier werk ik:

    http://www.zorgvisie.nl/Personeel/14220/Schandaal-Blom-legt-noodzaak-toets-bestuurders-bloot.htm#.UEEdyB4Y-GE.facebook

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hebben geen dierenpolitie, hoor - die is alweer afgeschaft.
    Helpt dat een beetje?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wellicht een mooie nieuwe slogan one one four red een senioor?

    BeantwoordenVerwijderen