donderdag 6 september 2012

Ontbloot

Met weer eens politiek gezwatel op de achtergrond viel me op hoe afgunstig men is op de metamorfose van Samson.
Ze doen nu alsof hij gisteren nog met een bus verf over de stranden van Canada jonge zeehondjes van rozen graffiti voorzag.
Tot zover hoorde ik dat aan, maar, oh shock....iemand begon over Rutte in een pastelkleurig truitje en dat men hem zelfs ergens ontbloot op een boot had gezien.
Fijn, moet ik dat beeld weer kwijt zien te raken.

Toch wil ik het nu hebben over het woord ontbloot.
Totaal geen exotisch woord, al klonk het me vandaag voor het eerst vreemd in de oren.
Ontbloot, wat is dat nu eigenlijk?
Je bent gekleed of ontkleed, da's dus met of zonder kleren en ontkleed is dan bloot.
Ik weet het, er bestaat niet zoiets als gebloot, maar ontbloot, is dat bloter dan bloot?
Dat klinkt dan als gevild. Of moet dat dan ontvelt zijn?


Van zulks een stemmingsretoriek raak ik ontstemd!

























Geen opmerkingen:

Een reactie posten