maandag 3 september 2012

De speld in de hooiberg

Ja, het nieuwe seizoen Boer zoekt is weer begonnen.
Lijkt me dit jaar iets meer afwisseling, boer zoekt vrouw, boer zoekt boer, boerin zoekt boer en boerenbroers zoeken vrouwen.


Een nieuw brievenrecord dit jaar, voor boer Henk.  Het verbaasde me niet. Frisse jonge man met een erg sympathieke uitstraling en hij heeft er ook goed over nagedacht. Hij zoekt geen lotgenote, hij zoekt geen boerendochter met een eigen bedrijf, geen avonturierster. Hij geeft gewoon toe dat hij aan bepaalde verwachtingen niet kan voldoen.
Als boer kan je ook niet een half jaar over de wereld reizen.

Boer Willem, die een boer zoekt, of eigenlijk misschien gewoon een man die geen boer is, was verrast over de hoeveelheid brieven die hij kreeg.
Boerin Henrieke, wat een frisse verademing na het kijken naar boerin Annemarie die denk eerder een knecht zocht dan een liefde van haar leven.

Boer Martin (de weduwnaar) ook een sympathiek ogende man.
Boer Aad, die was teleurgesteld in de leeftijd van zijn fans. Nou ja zeg! Had dan gelijk gezegd niet ouder dan 47.
Nu ziet het er pijnlijk uit, maar wij zien het hele circus pas als het circus de stad uit is.

Wat me nog wel zorgelijk overkomt, de tweelingbroers. Samen kregen ze 20 brieven.
De één kreeg er 3, de andere 17. Hoe zal dat hun hechte band eventueel ondermijnen?

Ik gun hen allemaal een leuke lieve partner en wat is het toch eigenlijk dapper daar aan mee te doen.
Vaag heeft het iets weg van een veemarkt.

Al zo ik begin 20 zijn en dolgraag een boer treffen, ik moet er niet aan denken om aan het circus mee te doen. Ik zit liever op de tribune dan de ring te betreden.
We kunnen er de komende weken weer van genieten of er van gruwen.
De tijd zal het leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten