zondag 23 september 2012

Olympisch steegjes sjezen

Een ruime week geleden stond er een artikeltje in een krant.
Stadswandeling door de Goudse sloppen. Als rasechte kaaskop leek me dat leuk om weer eens een andere kant van mijn woonplaats te leren kennen.
Ik mailde het door naar een vriendin, die zag het ook wel zitten. Leuk!


Nu worden hier al lang stadswandelingen gegeven, met een gids.
Tijdens de zomermaanden wat vaker en het bleek een succes. Zo bedachten ze dat gewoon de rest van het jaar er mee door te gaan, elke maand een ander thema.
Het thema sloppen was nieuw.
Het werden wel slopende sloppen.

Volgens de ene krant was het niet verplicht van te voren te reserveren, volgens een ander vol=vol en vol is 20 mensen en kon je beter jezelf van te voren aanmelden.
Daar ging het al fout, er stond rond 2 uur een mens of 40.
Zij die zich hebben opgegeven kregen voorrang leek het, maar ik merkte dat ik niet op de lijst stond.
Uiteindelijk zijn we met een mens of 45 op pad gegaan.

Nu is zaterdag niet de beste dag, met een grote groep en verkeer is het vaak moeilijk de gids te verstaan.
Een leuke gids, gepassioneerd geschiedenisleraar. Maar door het oponthoud aan het begin ging er een kwartier verloren.
De wandeling duurde ook wel langer dan anderhalf uur, maar ja er kwam nog een groep na dus het werd werkelijk de vaart er in.

Voor de niet Gouwenaars waren de verwijzingen naar straten wel wat warrig, en het tijdgebrek, zelden tijd om eens even goed naar iets te kijken of op de foto te zetten.
Ik hoop dat ze er wel van leren. Meer tijd uittrekken en beter inschatten hoelang een wandeling duurt.
Toch was het een leuke sportieve middag en ik weet nu al dat ik nog heel wat zondagen eens door de stad kan lopen, op mijn akkertje.
Genieten van de geveltuintjes, me verbazen over de werkelijk soms onmogelijk smalle steegjes, nooit geweten dat we er zoveel hebben.

Ik voel de voeten nog, hopelijk morgen ietsje minder tempo, want ja, ook dan ga ik weer lekker de hort op.
Paddenstoelen excursie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten