zondag 2 september 2012

Spijkerbroeken

De hel van het kleren kopen....ik stel het vaak uit tot de rest uit elkaar begint te vallen.

Nylon, linnen, polyester, gruwel! Ik krijg er rode bulten of paarse vlekken van.
Ik moet het hebben van katoen. Maar dan ook in de vlekken van sommige verfbaden en metaaldelen?
Niet op de huid.

Ik naar Miss Etam getogen, daar hebben ze broeken voor mensen die niet 1,80 zijn en ook geen maat 32 dragen. Ik kom er binnen en een oh zo vriendelijke verkoopster zegt "u bent een 28-er".
Ik in totale verwarring.
Ja, duidelijk een 28-er! Dan moet u naar ons filiaal aan de overkant, ziet u daar die groene jasjes?
Alsof dat knallende groen niet opvalt!


Deze 28-er loopt het andere filiaal binnen. Een wederom vriendelijke verkoopster loopt me tegemoet.
Kan ik u helpen mevrouw? Ik hoop het ik zoek een spijkerbroek , een 28-er.
Ook zij zit in het complot, zelf begrijp ik nog steeds niet wat die hocus pocus term betekent.

Ze neemt me mee naar een wand achterin het pand. Hier hebben we ze, de 28-ers.
Ik dacht, nu komt de revelatie! Maar ik zie spijkerbroeken.
Ik wil er eentje van tenminste 95% katoen en de rest van dat rekspul. Een meewarige blik valt mij ten deel.
Maar mevrouw toch, dat is zo uit, er komt rekstof bij. Als het mot dan, een beetje.
Helaas het mot veel meer. 80% katoen, 20% polyester. Is polyester rekstof? Heet dat niet elastastan?

De vriendelijke verkoopster trekt broek na broek uit het schap, allemaal veel polyester en keiharde stof.
Ik besluit haar maar eens te vragen wat nu een 28-er is. Vroeger kocht ik 34-ers.
Domme ik ze rekenen hier tegenwoordig alles om naar inches, 28 is de binnenbeen lengte.
Kortom spijkerbroeken voor korte mensen. Ik glimlach. "oh nee mevrouw u bent geen korte mens, dat zijn mensen van 1,40 tot 1,65" 
Verduld, ik ben dus een korte mens maar niet een mens die men kort mens kan noemen.

Verkoopster begint wat ongelukkig te kijken. Ze is vriendelijk dus ben ik het ook.
Dit gaat weer een moeilijke winter worden, geen zachte spijkerbroeken.
Dan misschien toch eerst Wehkamp?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten