zondag 4 november 2012

Avondje voor de buis

Soms tref je een aardige tv-avond. Een aflevering van God in de Lage Landen, wat ik een boeiend programma vind. Deels door de manier van vertellen, Ernst Daniƫl Smid is een geweldige verteller.

Daarna Boer zoekt, ach gossie, een huilende Henk.
Ik kom die mensen nooit tegen, maar ben dan toch blij als ze naar mijn mening de juiste keuze maken.
Nu nog de aflevering van de uitjes in een romantische stad.

Zowaar weer eens naar de TV Show gekeken. Dat was lang geleden.
Na het zien van de hippies op Ibiza bedenk ik nu dat ik eigenlijk helemaal niet zoveel troepjes om me heen heb. Zal ik morgen wel weer anders over denken.
En leuk, nu eens de vrouw achter de 50 Shades hype te zien.

Ik was al nieuwsgierig, maar als ik hoor hoe Elsbeth Etty het slecht geschreven voor miljoenen halve analfabeten noemt, dan ben ik dus stinkend jaloers dat ik dat niet heb geschreven.
Meer exemplaren van verkocht dan van Harry Potter, wauw!
Over een tijd komt er dan voor de driekwart analfabeten een filmversie van uit.

Als ik sommige kritieken lees kan de film dus beter worden dan de boeken.
Boekverfilmingen zijn vaak riskant.
Een van de mooiste Nederlandse boeken (nou ja, je vindt het mooi of je vindt het niks)
" De ontdekking van de hemel" ik heb het boek verslonden, ben naar de film geweest wat ik een afknapper vond.
Een van de mooiste Australische boeken, "De Doornvogels" een schitterende roman, de serie was een slap aftreksel, dat vond de schrijfster zelf ook.
Een voorbeeld van prachtige boekverfilmingen, "The bridges of Madison County"
Prachtig boek, prachtige film.

Heb best weer eens zin in een mooie film. En altijd zin in een mooi boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten