donderdag 22 november 2012

Doe niet zo raar...

Familie, het is en blijft af en toe verzuchten.
Vooral als ze denken/vinden dat je raar doet. Maar dat komt ongetwijfeld in de beste families voor.

Brieven schrijven is raar, vogels op een webcam kijken is raar, vertel je over varkens masseren krijg je een "niet van deze wereld" blik. Tja en met een rode hoed en een veren boa om de nek door de stad lopen is vrijwel schaamteloos?
Als je je schoonzus iets vertelt en die zegt gelijk "vertel maar niet aan je broer" dan is het een grens te ver.

Maakt allemaal niet uit. Mijn broer kan afkeurend kijken naar een hoed, terwijl hij zelf een lang weekend in een Obelix outfit heeft gelopen, een weekend als Indiaan en 2 jaar geleden gekleed als herder in een kerststal rondliep.
Het raar vinden heeft ie van us mem. Die was ook niet zo van  "opvallen".
Ik vraag me ook af wat ze had gezegd bij de aanschaf van mijn eerste hoed.
In haar jonge jaren heeft ze zich aan de hoed ontworsteld. De dol drieste deerne.

Het makkelijke van twee setjes genen is dat je dan het malle van de andere ouder hebt.
Mijn pa had die hoeden waarschijnlijk mooi gevonden. Wellicht zelf ook uilen gaan kijken?
Hij was wel een stukje avontuurlijker. Met een hoop fantasie ook.
Speelde amateurtoneel, schreef zelf toneelstukjes, kinderverhaaltjes en een hoorspel.
Was ook erg van "ingezonden brieven".  Soms draafde hij wat door, maar ja, je zult maar denken dat je een echte Stradivarius hebt.

Hoeden, ja schaamteloos.... kan je beter met een regenkapje op door de stad lopen.
Bestaan die eigenlijk nog, regenkapjes?

Op zoek naar een foto kwam ik een andere tegen. Zowaar eentje van us mem MET hoed.











1 opmerking: