dinsdag 13 november 2012

Snel afrekenen

Ik had het weer eens voor elkaar, gestuntel.
Je wilt even hup winkel in, winkel uit. Kan ik dan wel willen, maar het zat even tegen.

De vakkenvuller bij de Lidl dacht dat light margarine hetzelfde is als gezouten roomboter.
Bij Kruidvat zoek ik naar de waszakjes in de aanbieding en ik kan er zelden wat vinden.
Ik zie een meneer in de Kruidvat-clubkleuren een schap tandenborstels herindelen.
Meneer, mag ik u wat vragen? Ja, dat is al een vraag op zich dus voor een nee is het te laat.
Mevrouw, u mag me alles vragen! Mooi, kunt u mij vertellen waar de waszakjes liggen?
De waszakjes? Wat zijn dat? Zakjes om wasgoed in te stoppen en zo in de wasmachine...
Ah, u bedoelt lingerie-netjes. Ja, zo kan je ze ook noemen.
Nee mevrouw, geen idee, ik werk hier namelijk niet.
Op jacht naar een verkoopster dan maar.

Ik kom een verkoopster tegen, ik vraag haar waar de waszakjes/lingerie-netjes liggen.
In het verzorgingsvak. Lekker duidelijk. Daar waar mijn collega staat.
Ik loop naar het aangewezen vak, ja, waszakjes, maar niet die uit de aanbieding.
Dan maar even de daar uitpakkende dame vragen. Waszakkies? Die legge daaroh.
Ja, maar ik zoek die aanbieding van 3 zakjes in een verpakking? Neemt u toch 3 van deze.
Nee! Verkoopster nummer 3 begreep me.

Door naar de AH. Dat is een winkel waar ik nooit verder kom dan de sigarettenbalie.
En dat was wel zo wijs. Nu wilde ik twee mini quiches. Naast de pizza's mevrouw.
Ja, op 2 meter hoogte! Daar bestaat de hinderlaagmethode voor. Wachten op een lange vakkenvuller.
Ach meneer, kunt u voor mij even 2 quiches pakken. Twee kiesjes? Blanco blik.
Van die sjieke Franse maaltijdtaarten die daar hoog, naast de pizza's.

Ik met de quiches richting kassa, kassa's kwijt. Iemand ziet me rondkijken en wijst op een paneel met die handscanners. Daar moet u afrekenen.
Ik en techniek, maak me gek...
Haal uw bonuskaart door de gleuf. Mijn bonuskaart is een sleutelhanger, die laat zich niet gleuven.
Blijkt er nog een rood oog te zitten. Oke, ik pakte de oplichtende handscanner, zoeken naar de barcode.
Zet de scanner terug, weer gepiel met de bonuskaart, te laat voor de pincode, dus opnieuw.
Blij dat een mevrouw nog riep dat ik de bon vast moet houden en voor het rode oog bij het hekje wapperen anders gaat het hekje niet open.
Binnen een minuut afrekenen? Nou......

Later hoor ik dat er aan de andere kant van de winkel nog heus kassa's zijn.Was vast sneller geweest.

1 opmerking: