vrijdag 16 november 2012

Waar oh waar

Waar ligt die ene foto?

Een foto zoekmaken is niet zo'n kunst.
Maar dit is een foto die ik te pas en te onpas tegenkwam.
Door het formaat past ie in geen enkel album.
Vorige week zag ik 'm nog.

Na me vaak te hebben geërgerd dat ie weer ergens uitviel maar eens een goeie plek gegeven.
En nu erger ik me kapot dat ik niet meer weet waar. Ik kon er eindelijk eens gebruik van maken.
Bewijs nummer zoveel, chaoten moeten niet opruimen!
Zodra ik orde in de wanorde ga scheppen gaat het geheid fout.

Ik ben stevig terug gaan denken. Wat ging ik opruimen toen de foto weer ergens uitrolde?
De hele route afgelopen, geen foto. Nou ja, genoeg losse foto's maar niet die ik zocht.
Natuurlijk kom je wel weer allerlei andere zaken tegen. Van die "hee, dat heb ik ook nog" dingen.
Zoals wat kerstzegels van afgelopen jaar.
En ik bedenk ineens dat de door mij bestelde kinderpostzegels niet zijn gebracht!

Ik dwaal af! Het is gewoon ergerlijk als je iets wat je steeds tegenkomt dan ineens niet meer kan vinden.
Zo dwaalt er ook nog ergens een setje kerstkaarten rond. Die kon ik vorig jaar al niet meer vinden.
Neem niet eens meer de moeite dit jaar. Her en der liggen nog wat ongevraagde Removos kaarten, die zijn best geschikt voor oude tantes.
Lijkt het net alsof ik het goede doel steun.

Ik steun nu maar één goed doel, dat ben ik zelf.
Nou ja, en wat vogel dingen. En nu eigenlijk ook een spinnetje.
Al een week lang vind ik aan het lampje op mijn bureau een heel stoer webje.
Een paar maal had ik van "ja zeg, ik heb net gestoft" en hupsakee, weg webje.
Gisteren mijn pennenvaasje afgewassen, waar ook een eksterveer in staat.
Die veer is blijkbaar ook een goede basis voor de dwergversie van een enorm wielweb.

Dan maar een watje zijn, het zien van het webje leert mij dat de aanhouder wint.
Misschien stort morgen de foto tevoorschijn?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten