zondag 12 mei 2013

Kaartje....

Jullie kennen vast nog wel de slogan van PTT, een kaartje, kleine moeite, groot plezier.

Een kaart? Hopeloos van vroeger. Of men nam vast een voorbedrukt stickervel mee om vooral niet iets te hoeven schrijven.  Met verjaardagen is het leuk kaarten te ontvangen, met Kerst ook, als is dat bijna verplicht.
Een vakantiegroet is bijna uit de mode, maar als ik er eentje ontvang word ik er warm van.

Zo vond ik vanmiddag in de brievenbus een kaartje van mijn nichtje, vanaf de Veluwe, helemaal volgeschreven.  Ik werd er blij van. Heerlijk, een ouderwetse kaart.

PTT werd TNT en TNT werd Post.nl. Het gaat niet goed met de post. Teveel bedrijven die nu post mogen bezorgen en steeds minder post, er is e-mail.

Nu vind ik e-mail handig, al gebruik ik het om dure telefoontjes te vermijden.  En mensen die ik verder nooit zie, tja is een e-card ook handig en vaak erg mooi.

Maar wat ik zo enorm kan waarderen, gewoon, een ouderwetse kaart per post. Ook al is er geen enkele reden voor, het "zomaar" kaartje.
Moet je wel een adres weten.

Verras iemand eens met gewoon een zomaar kaartje, ik weet zeker dat de ontvanger er een blij gevoel van krijgt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten