vrijdag 2 februari 2018

De C van....

Nooit geweten dat er eigenlijk best veel woorden met de letter C beginnen.
En ik van te voren maar piekeren.

Dom, want ik kom geregeld bij een C. Nee niet die Clemence van Clemence en August, die toch voordeliger zijn.

De C is de beginletter van het gebouw waar ik mijn boeken haal, in de zomer graag een mokka frappe drink.
Het is de Chocoladefabriek, tegenwoordig de bibliotheek. Wie noemt een bieb nu chocoladefabriek?
Op de plek van het pand stond ooit een chocoladefabriek. Daarna werd het een deel gemeentekantoor, en een deel UWV.

Ooit kreeg ik een uitnodiging om eens te komen kijken toen het geheel nog in de verbouwing was.
Ik zeg het eerlijk, ik had er een hard hoofd in, maar dat bleek achteraf onterecht.
Nog even en het is weer zover, op zaterdagen even over de markt slenteren, harinkje eten en dan met een tijdschrift uit de bieb lekker op het terrasje van Kruim, onder het genot van een koffie.

Dat alles onder het goedkeurend oog van Leo Vroman wiens beeltenis op het dak staat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten