zondag 21 november 2010

Economisch winkelen


Als radioluisteraar vind ik het prettig soms gewoon eens even languit liggend wat informatie tot mij te nemen.
Het kan nieuws zijn, een interview, iets wetenschappelijks. Maar bij economie ben ik het al snel kwijt.

Op de zaterdag dan één van die “centenventen” die losbarst over onze pareltjes in de retailwereld.  Aan zijn enthousiasme ligt het niet,  maar het rustige liggen is onrustig geworden.
Kreten als brand equity, killer categories . . .
Dus in één van onze pareltjes liggen killer categories terwijl in een uniek warenhuis men aan brand equity gaat denken. Eerst een kop koffie!

Het onderwerp was de verkoop van enkele warenhuisketens. Iets waar ik me persoonlijk niet zo mee bezig houd.  Als ik de lampjes bij de HEMA maar kan vinden. Toch tast ik daar ook geregeld in het duister. Men deelt de winkel dan eens anders in. Zou ik ook doen, zo lopen je klanten weer langs van alles en nog wat.
De namen van 4 ketens kwamen steeds voorbij. En ja, ik heb toch iets opgestoken van die meneer.
Bij de HEMA doe je boodschappen, bij V&D ga je winkelen.
Nu vraag ik me af wat ik dan  in die andere 2 winkels doe. Blokker en Kruidvat.
Ik ben er uit….slalommen in Blokker, en stapelen in Kruidvat.

Dit snap ik dan wel van economie, je loopt Kruidvat binnen, je hebt één iets nodige en verrek . . . hebben ze net weer een aanbieding.

10 opmerkingen:

  1. Nou, als je dát weet, heb je de belangrijkste punten van de economie meer dan voldoende in je vingers. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En voor de rest is het allemaal de schuld van de banken! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor Anjo gelukt! Bikkel vind het oke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihi alleen de tijd is van slag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, eer iets om te volgen..ff de reactiemogelijkheid testen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik bedoelde natuurlijk weer, niet eer.
    En de tijd is idd van slag, die loopt 9 uur achter of 14 uur voor....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh, de datum staat erbij.. de klok loopt dus achter, het is nu 24-11 01.28

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klok loopt voor of achter, net als ik en de titel is gewijzigd...in de werktitel zoals ik die wil...pfffff.

    BeantwoordenVerwijderen