vrijdag 23 november 2018

AllerHandig

Een halve week na de onsmakelijke spreekkoren over een traditie hebben we gelukkig weer iets te mekkeren.
En deze ronde vind ik het vrij vermakelijk. Het gaat dus over een gratis blad wat je bij die winkel die zo op de kleintjes let gewoon uit een vak kan pakken. De Allerhande.

Wat is er loos? Een deel van de bevolking is woest omdat er niet genoeg vleesrecepten in staan.
Teveel vegetarisch, oh welks een leed! Blijkt dus weer een splijtzwam te zijn, al heb ik geen idee of er gerechten met paddenstoelen in staan? Ik moet 'm heus eens halen om te begrijpen waarom er zo'n boosheid is.

Waarom is het land weer boos? We schijnen wat te mekkeren moeten hebben?
Elkaar uitmaken voor alles wat fout is en het liefst een ziekte er nog in.
Maar dit vanwege een gratis blad? Mijn idee is dan: doe effe normaal!

Sinds wanneer hebben wij dat blad nodig voor recepten? Internet heeft er miljoenen!
Voor alle gezindte wel iets of heel veel.
Wat ik dan weer zo sneu vind: dat gebek over eten.

En soms ook de aanvallen. Vegetariërs die zeuren dat ze steeds worden aangevallen door vleeseters. Ik eet vlees en vis, maar heb nooit een vegetariër verbaal aangevallen. In het echt ook niet want ik heb vegetariërs in de familie. Andersom ben ik online een paar maal vergeleken met Hitler en een massamoordenaar.  En dan noemen ze vleeseters agressief.

Ik doe nooit lelijk tegen vegetariërs of veganisten. Al zou ik niet weten hoe veganistisch te koken.
En nee dan is er nog palmolie vrij...mijn grens is bereikt. Er zijn mensen die geen noten en zaden verteren, ik ben er één van dus dat valt af.  Ik eet geen paprika of hete kruiden. Dat is geen principe maar omdat ik er naar van kan worden.  Dus als ik kook hou ik overal rekening mee. Ik moet geen kruiden, een ander geen fruit een derde geen vlees of vis. Is te doen, met moeite.

Toch hebben voor koken geen Allerhande nodig. En de deceptie begrijp ik dus niet.
Mensen die blèren dat het teveel vegetarisch is. Als iemand quinoa wil eten, lekker laten eten.
Mensen die alleen hele donkere chocolade willen, laat ze. Zelf hou ik niet van chocolade.

Maar oorlog voeren om eten? Hebben we niks beter te doen? Behalve elkaar afzeiken op internet?
Laat elkaar eens in de waarde als iemand geniet van eten en daar hebben we geen Allerhande voor nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten