woensdag 8 september 2021

Gepolder

Ik heb thuis een boekje met oude opschriften van winkels, secreten en grafschriften.Door de eeuwen heen samengesteld door Sam Waagenaar.
Eentje ervan is wel weer erg hedendaags al issie wellicht 300 jaar geleden geschreven?

Wat d'Overheit al doet door schaad'lik misverstant,
Dat boet den Onderdaan, en 't schuldeloze Lant.
De geschiedenis herhaalt zich.

Weet u nog? De regering moest haar ontslag aanbieden. En we hadden verkiezingen in maart.
Je zou toch zo denken... maar nee. Onze ex-regering ontpopt zich tot een soort schoolklasje.
Ik wil niet met die, oh maar ik wil niet met die! Nou als ik niet mee mag doen, dan wil ik niet meer.
Maar voor ons team hebben we nog iemand nodig! Nou dan willen wij wel! Nee, maar eentje!

Oke, om het goed te maken, gaan Mark en Sigrid lekker aan de correspondentie. Daar ging het ook al weer fout want Sigrid noemt mark een kwezel. Ik voorzie een fabel: De heks en de kwezel.
Dan zit er nog een rebellenclubje met Wopke aan het hoofd.
Schooljuf Hamer moest aan de slag en werd er moedeloos van. Nu krijgen we hoofdmeester Remkes.

Mocht het hem niet lukken, ik heb een oplossing.
Een alternatieve Expeditie Robinson. Hoe vangen of vinden we klimaat neutraal ons voer?
Wie heeft de oplossing voor de woningnood door te tonen hutten te kunnen bouwen?
Wie kan er vuur maken? En het brandende houden?
Wie is evenwichtig genoeg? Ik twijfel er niet aan dat men zakt voor het onderdeel bondjes smeden.

Mensen verdienen de leider die ze hebben..vertel me, waar is het mis gegaan? 

Ja maar onze achterban vertrouwd ons niet als we samenwerken met die of die!
Zou een Groenlinkser zichzelf van het leven beroven als alleen VVD en D66 samen gaan regeren?
Doe volwassen en doe waar je voor bent gekozen, sukkels! En dat vertrouwen, nee dat werkt nu prettig!

En het volk, wees blij met deze soap, geen Trump, Bolsenaro of zulks soort.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten