woensdag 29 september 2021

Gebabbel

Het is 2021, alles moet snel, sneller, snelst.
En ineens hoor ik over iets wat ik  wel lief vind.
De supers hebben snelkassa's , de zelfscan kassa's, alles maar voor het snelle.
Door corona werd een supermarkt best een beetje een eng iets voor veel mensen.
Afstand houden, overal schermen tussen. Voor veel mensen werd de supermarkt het enige uitje.
Och wee, de eenzame bejaarden. Overigens schijn je al bejaard te zijn na je 50e?

Wel lief dus, de sponsor van de de nationale snelheidsduivel gaat ineens een beetje op de rem.
Al die eenzaamheid, en behoefte aan een praatje, daar kwam er dus een pilot voor de kletskassa.
Het woord alleen al, klinkt lekker oubollig. In de loop der tijd komen er meer kletskassa's in ons land.

Nu ken ik de kletskassa al van andere winkels, daar waar je een eeuwigheid moet wachten als een zwangere dame babykleertjes koopt en de kassadame zelf ook zwanger is. Dat kan duren!

De eenzaamheid is ook wel herkenbaar. Ik deed voorheen boodschappen op vrijdagochtend.
Maar dan was er ook een busje senioren. Het werd een soort slalom tussen de rollators.
En bij een glimlach naar iemand was het risico aanwezig, je werd aangesproken.
Voor ik het wist stond ik een half uur met een oudere dame over koffieroom te kletsen.
Nou ja, zij dan. Een achterneef kwam op visite en die zag ze maar eens per jaar. Wat zal ik kopen? Koffieroom of koffiemelk? En of ik wist wat dolle guust is? Oh Dolce Gusto.
Mijn boodschappen uur is nu heel anders, niet omdat de praatjes me stoorde.
Het is gewoon praktischer.

Maar beste Jumbo, wat ook een klapper kan zijn, een klantentoilet.
En eventueel een koffiehoekje met zitjes. zo richting de kletskassa?

Serieus, ik vind het een leuk initiatief en het zal ongetwijfeld succesvoller zijn dan ooit een geinig poging van uw concurrent met de hamsters. Die kwamen met signaal boodschappenmandjes voor vrijgezellen.
Ik wens jullie veel praatplezier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten