zaterdag 2 april 2011

Decadentie

Jaren geleden kwam Hema met iets decadent, wat overigens al rap uit de schappen verdween...strings voor kleuters.
Maar er is nog steeds decadentie, mijn grootste ergernis in tv reclames, Lelli Kelly.


Lelli Kelly is een schoenenmerk met als grootste doelgroep, meisjes van 3 tot 9 jaar. Op tv maken ze reclame met  verwisselbare bandjes voor de schoentjes en koop je dat, krijg je er een gratis make up mobieltje bij.
Ik erger me kapot aan die reclame. Moeten meisjes van 3-9 op hakjes lopen?

Natuurlijk wil het bedrijf het zo maken dat meisjes allemaal prinsesjes willen zijn.
Ik hoop dan dat de ouders van die meisjes hen ook bijtijds laten weten dat meisjes niet allemaal prinsesjes zijn. Dat ze geen 70 euro gaan betalen voor een paar hakschoentjes voor hun 6-jarige prinsesje. Dat meisjes  van een jaar of 6 niet hun nagels dienen te lakken of lipstick te dragen.

De ergernis is er al maanden, maar vandaag, moest even iets bij een grote drogisterijketen halen. Het pad naar de kassa weer verstopt met  rollators en scootmobielen. Dan maar een schap omlopen. Ik liep langs de luchtjes en allemachtig!

Dat elke zichzelf respecterende popster enz een "eigen" luchtje heeft, prima. Maar wat te denken van werkelijk het toppunt als Eau de Zwitsal???
In het schap met luchtjes, staat het dan, geel doosje met die babykrul. Ik heb het opgespoten, wist niet wat te verwachten. Het ruikt niet naar baby.

Op internet staat het soms tussen de baby verzorgingsproducten. Op een andere site geschikt als kraamcadeau. Wat is het nu? Dient men de baby te parfumeren? Of de moeder?

2 opmerkingen:

  1. Weer uit het hart gegrepen, Sofietje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat kinderen nou gewoon kinderen zijn.
    Ik las laatst iets over push-up BH's voor 7-jarigen.
    Fijn voor het pedofiele deel van de maatschappij!!!

    BeantwoordenVerwijderen