woensdag 26 oktober 2011

Winterrrrrr


Wil ik de geur van “sfeerstekkers” van Brise? Nee! Ik wil de zwoele geur van bloeiend fluitenkruid.
Wil ik de vetbollen op het balkon? Nee! Ik wil bloemen.
Wil ik op de fiets in een kille oostenwind? Nee! Ik wil een lente dag zonder tegenwind.
Wil ik de zwaluwen zien vertrekken? Nee! Ik wil ze zien arriveren.
Wil ik mijn handschoenen aantrekken? Nee! Ik wil ze opbergen.
Wil ik het roodborstje horen zingen? Nee! De merel.
Wil ik een amuse van meloen en ham? Nee, een sappige watermeloen.
Wil ik een pot met een kerstster? Nee, een vaasje ranonkels.
Wil ik een warme winterjas aan? Nee, gewoon helemaal geen jas.
Wil ik Spaanse sloffen? Nee, gewoon slippers.
Wil ik boerenkool met worst? Nee! Gele vla met Hollandse aardbeien.
Wil ik aan de glühwein? Nee!  Lekker aan de frisse appelcider. 

Mijn anti-winter dozijn.


3 opmerkingen:

  1. ... maar zonder de winter zou je niet zo genieten van al die andere dingen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan genieten van een hele lange herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het enige positieve dat ik over de winter kan bedenken is het roodborstje dat ik toch ook wel heel schattig vind...

    BeantwoordenVerwijderen