dinsdag 28 april 2015

Zeg het met bloemen

Ik vraag me al jaren af wat het nut of plezier is aan een bruid of prinsessen de hele dag met een boeketje rond te laten lopen.

Boeketje in de ene hand, tasje waar niks in past in de andere hand en dan nog liefst op hoge hakken ook.
Als prinses of koningin dien je dan onderhand ook nog handen te schudden. En te zwaaien.

Annie, de hofdame, houdt dan wel je tassie even vast, maar die blommen?
Misschien eens tijd te breken met die traditie.  Het is zinloos en zonde van de bloemen.

Ik hou erg van bloemen, het liefst wilde bloemen. Nu zie ik de koningin nog niet met een tuiltje pinkster- en paardenbloemen lopen.
Als meisje zei ik altijd dat mocht ik ooit gaan trouwen, ik onder geen beding met een boeket wilde lopen.

Met bruiloften, al die opgespelde bloemen , geen gezicht. Die tafelstukken, die steevast in de weg staan, weg ermee.
Zet dan iets moois als een glazen ornament neer.

Waar ik wel blij mee ben, zoals vandaag in Papendrecht, dat men ballonnen aan een touw opliet, opdat ze niet in het milieu verdwijnen.
Nog blijer? Dat er vanaf nu in de gemeente Gouda geen enkele ballon meer de lucht in mag.

Nu is het tijd voor de biologisch brave boeketjes of gewoon helemaal geen in de weg zittende boeketjes meer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten