zaterdag 13 februari 2016

Potverdrie!

Huishoudelijke klussen? Blech, maar soms is het nodig.
Wat mij ontzettend tegenstaat is als je dan eenmaal een kast hebt leeg getrokken, de inhoud door een sopje gehaald en alles moet weer terug.

Joh, iets schoon terugzetten is toch niet erg?
Nee, niet als het allemaal weer in de kast zou passen. Het komt er uit dus kan het er ook weer in.
Maar die theorie klopt voor geen meter. De kast is vol en ik heb nu nog een tafel vol diepvriesdozen staan.
En nee, die passen niet in elkaar en degen die al wel in de kast staan passen er ook niet in.

Ik kan dan uren zitten peinzen waarom die er niet meer inpassen. Paar dingen in de container gemikt, scheelt weer wat? Nou, niks dus.

Dan maar de radicale oplossing. Er nog een paar een keer gebruiken en daarna hupsakee, de plastic container in.
Dan hou ik nu al mijn hart vast als de keukenlade weer leeg moet. Ik geloof dat ik de afvalemmer er maar vast bij zet.

Ik hou niet van huishouden en al helemaal niet van raadselachtig huishouden.

Een kastinhoud is net zo lastig als een opvouwbare paraplu, zie die maar weer eens rap in het hoesje te krijgen.
Of de ouderwetse wegenkaart, die weer in de juiste manier opvouwen.

Bah!

1 opmerking: