maandag 1 februari 2016

Bossie touw

Een ieder die in de jaren 70 op school zat zal zo een eigen idee hebben over macrameeƫn.
In die tijd in paars en oranje touw. Uren knopen om een plantenhanger te maken.
Hanger af, dan een erwtenplantje of een lantaarnplantje in een jampot er in.

Nooit mijn hobby geweest, of eigenlijk, ik had er ronduit een hekel aan. Ik vond het een totaal zinloze bezigheid. Net als punniken.
Waarom komt dat ineens bovendrijven?
Omdat het op een pagina van een natuurblad verscheen. Tussen de uilen en de tijgers door.

Nu begin ik te vrezen dat het weer een trend moet worden? De lente komt er weer aan, de loombandjes zijn zo 2015 dus wie weet.
Voorlopig hou ik mijn hart vast, daar er al kant-en klare pakketten te koop zijn. Nou ja, dat is een bossie touw en een handleiding.

Jullie begrijpen het vast wel, ik doe niet mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten