zondag 31 januari 2016

Grijp 'm!

Er zijn geleidehonden voor de blinden, voor de doven, er zijn hulphonden, mijn-kanaries, landmijnratjes, truffelhonden, truffelvarkens, drugsvarkens. explosievenwespen, hulp-aapjes, trekpaarden, melkkoeien, legkippen, herdershonden, therapie-dolfijnen en binnenkort dan ook drone-dieven.

Onze staatsveiligheid kan zomaar ondermijnt worden door een populair stuk speelgoed.
De drone, een vliegend geval van groot tot klein, voor fraaie luchtopnames, het vervoeren van de eerste asperges, achter een skier aan of als een nieuwe ergernis in natuurgebieden, vanwege grote kinderen die er mee spelen.

Mijn idee is "schiet ze maar uit de lucht".  Maar wat nu als het foute drones zijn? Drones van boze mensen?
Gelukkig kunnen ze dus drone-dieven opleiden. Geen mannen met bivakmutsen op, maar getrainde arenden.

Gaat onze veiligheidsdienst dan een speciaal Eagle Force krijgen?
Ik twijfel er niet aan dat zo'n vogel met gemak een drone van klein formaat met gemak uit de lucht krijgt.
Ik twijfel er ook niet aan dat de training van een vogel een stuk voordeliger is dan een F-16 achter een stuk fout speelgoed aan te sturen.

Misschien kunnen ze kraaien die truc ook aanleren? Gewoon met een stel tegelijk er op af en al vliegend het geval saboteren.
Ik zie ze er rustig voor aan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten