maandag 4 januari 2016

Je moet kleur eten

Waar tot voor kort de af en toe gekmakende lachjes van Sesamstraatbewoners klonk zitten nu de luitjes van Max. Inclusief een gekmakend lachje, maar uit de nepbekkies van een muis of een pop kan ik het nog verdragen.

Tijd voor Max, een geheel andere doelgroep. En hoe muf, met een kookrubriekje.
Ik dacht dat we nu toch wel van het pannenterreur af waren, maar nee, Max houdt van retro, of ik het brocante?

Wat het ook is, vanmiddag vertelde een kookmevrouw ons dat we in kleuren moeten eten. Iets van elke kleur is gezond voor je. Wit van de uien, rood van de tomaten, dan zal er wel een gele paprika aan te pas zijn gekomen?

Eten in kleuren, is dat de nieuwe hype?
Vrolijk vijzelt ze door, voor de pesto, ah, daar is het groen. Persoonlijk vind ik het maf om in een studio vol modern hak en snijspul een beetje retro te gaan vijzelen.

Ik heb oprecht getracht te luisteren naar de ingrediënten, maar bij het thema eten in kleur kreeg ik een onbedaarlijke trek in een grote zak M&M's.

1 opmerking:

  1. Voor zover ik weet "heerst" dit alweer een tijdje. En eigenlijk is het alweer achterhaald door al dat gedoe rond superfoods. Maar ja, omroep Max is voor de ouderen onder ons (toch?), dus die zijn niet ál te eigentijds, waarschijnlijk... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen