woensdag 6 januari 2016

Poststuk

Ik kom niet alle dagen bij het vuilstation, maar soms heb je wat groter spul waar je vanaf moet.
Je mikt het in een auto en gooit het spul in de daarvoor gemerkte container. Nou ja, zo was het ooit.

Mensen van buiten de gemeente en opkopers die delen huisraad van iemand opruimen willen er ook graag dumpen. En dat is dus niet de bedoeling.
Zo doende moeten we al jaren een rijbewijs of paspoort laten zien.

Maar nu? Nu moet je ook een poststuk met jouw adres tonen. Dat je echt wel woont waar je zegt dat je woont.
Dan vraag ik me het volgende af, wat nu als je nooit post ontvangt?
Iedereen ontvangt toch wel eens post?

Met internetbankieren niet meer. Dan een adreslabel van een tijdschrift? Die moet je maar net hebben, het label en het tijdschrift.
Een kerstkaart dan? Die enveloppen verdwijnen bij mij vrij snel. Ik heb best even zitten piekeren waar ik nu zo snel een aan mij geadresseerd iets kon vinden.

Lang leve de ouderwetse correspondentie!

1 opmerking:

  1. Een aan jou geadresseerd poststuk... Ik vind 't een beetje amateuristisch overkomen, eerlijk gezegd. "Mevrouw, mag ik uw paspoort en een envelopje zien?" Ik zou spontaan de slappe lach krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen