donderdag 7 januari 2016

Stom in stijl

Vandaag bladerde ik door een tijdschrift. In dat blad staat elke maand een pagina Groen Doen.
Klinkt natuurvriendelijk, maar eigenlijk zijn het vaak totaal over de kop geprijsde artikelen.

Ik blader en zie iets staan waarvan ik drie bladzijden later dacht "heb ik dat goed gezien?"
Terugbladeren dan maar.
Ja, het staat er duidelijk, een broekbinder.
Tja, dan kan ik niet anders dan onbedaarlijk gaan lachen.

De broekbinder is een klem van kunstleer die voorkomt dat je broekspijp tijdens het fietsen tussen de ketting kan komen.
Wat een vernieuwende uitvinding! Tjonge jonge..sukkels!

In plaats van 22,50 te betalen voor zulks een onzin artikel gebruik je gewoon de oudere versie.
Het postbode-elastiek. Of een simpele metalen klem, zijn ook al decennia in de omloop.

Natuurlijk klinkt de merknaam als Gentlemen's Hardware wel sjieker dan postbode-elastiek.
Dus een cadeau voor mannen die alles al hebben en vaak fietsen?
Niet dat  het met een fietsbroekje enig nut heeft, tenzij je erg loszittende sokken draagt.

Werkelijk, hoe verzinnen ze zoiets.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten