zaterdag 9 januari 2016

Ze smelten,oh nee, stelen de kazen

Ik zie het voor me, ergens in Moskou zit de kleine Vladimir aan tafel te mokken.
Uitgekeken op de croissantjes Camembert, hij wil een broodje oude kaas.
Maar er is een boycotski met Holandski.  Radeloos van verdriet belt hij zijn oom Oleg Oligarch.

De keiharde zakenman heeft het te doen met zijn neefje en besluit uiteindelijk een bende bandietski in te huren.
Zij laten zich trakteren op een fraaie rondreis met als hoogtepunt het bezoek aan kaasboerderijen.
Natuurlijk onder leiding een fijnproever. Zij onthouden alles, inclusief de route. Dan, als je denkt die gaan met de groep naar Volendam slaan ze stiekem toe. De grote kaasroof.

Ik gruwel van kaas dus heb geen motief. Maar ondanks het feit dat ik het oprecht triest vind voor de beroofde kazers schoot ik toch even in de lach.
Wie steelt er nu kaas? Overal ter wereld kunnen ze kaas maken, waar ze dan nog rustig een label Gouda opplakken.

Ze stelen alleen oude kaas, want ja, al kan je zelf kaas maken, het duurt heus even voor het oude kaas is.
Een strop voor onze eigen oude kaas liefhebbers.
Want zo laat je je toch het kaas van het brood eten.

Kaasroof, waar gaat het heen met deze wereld?


1 opmerking: