woensdag 13 januari 2016

Landje ruil

Waar twee kleine landen groot in kunnen zijn.
Hoe langer ik er over nadenk hoe leuker ik het vind.

Ergens, in de Maas ligt een landtong. Die geregeld onderwater staat maar dat mag 'm de pret niet drukken.
Dat stukje is nog Belgiƫ. Het is een gebiedje met veel zeldzame planten, dus een aanwinst.
Dat ligt er dus aan wie je er over hoort. Het zou een mooi wandelgebiedje kunnen worden maar wat blijkt? Er zitten schurken.

En daar begint het geopolitieke gezeur. De politie mag niet over land de boeven gaan vangen. Zij moeten dan over Nederlands grondgebied en dat mag niet.
Er bestaan toch bootjes? Ja, maar het zijn duidelijk niet zulke waterlanders als wij zijn. Men vergat er een steigertje aan te leggen.

Natuurlijk krijgen wij het gebiedje niet cadeau, het is een ruil. Belgiƫ krijgt dan een ander stukje er voor terug.
Dat staat nog niet onder water, maar dat komt wel want ze krijgen er gratis bevers bij.

We ruilen dus bevers voor schurken? Eerst waren de schurken feestgangers met drank en drugs, even later mensen die dingen doen die het daglicht niet kunnen verdragen.
Ongeschikt als wandelgebied vanwege struikrovers? Nee, ik vernam dat het ongeschikt is voor families of moeders met kindjes want die worden dan wellicht belaagd door homo's.

Wat zal ik er van zeggen? Nou ja, dat ik het een uiterst vreemde aanname vind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten