zaterdag 2 januari 2016

Hakkerdehak

Wat jammer toch dat ik geen miljoenen heb gewonnen.
Dan had ik mijn woningbouw keukenblokje kunnen verlaten voor een moderne woonkeuken.

Weg met de wasemkap, een kookeiland met daarin een Bora. Verdikkie zeg 100% clean rate.
Tja, ik loop hopeloos achter op keukengebied. Geen inbouwoven, geen airfryer, geen smoothiemaker, geen Quooker.

Om het leed dan wat te verzachten ben ik vanmiddag maar naar een huishoudwinkel gelopen.
Ik wilde een uienhakker.
Al lopend door de winkel krijg ik zin in een nieuw servies, maar daar begin ik niet aan.
Ah, de kookwekkers, raspen voor van alles en nog wat, dus ik ben warm.

Vreemd, nog maar eens kijken. Ik zie de malste haakjes voor in de keuken, foeilelijke onderzetters van siliconen, maar geen uienhakker.
Dan maar aan de verkoopster vragen.

Als het zo is heb ik het gemist, maar is het woord uienhakker uit het woordenboek geschrapt?
Ik vraag de verkoopster, het type dat van ovenwanten weet, of ze uienhakkers hebben.
Daar verscheen de door mij gevreesde blanco blik. Een wat? Een uienhakker.
Er verscheen een door haar gevreesde denkrimpel op het voorhoofd.
Was ik maar naar Blokker gegaan.

Hoog tijd voor een rondje Hints. Een beker waarin je een ui kan doen en dan bovenop ergens op duwen zodat de ui klein wordt gehakt. Oh, een splfflt. Geen idee hoe ze het noemde, het klonk ietwat ranzig.
Maar ze wist wat ik bedoelde en daar kwam ze terug, met een picador.

Ja hallo zeg, als een gewone uienhakker ineens een picador heet, waar gaat het heen met de wereld?

1 opmerking:

  1. "De picador (Spaans voor "prikker") is de persoon die bij het stierenvechten de spiezen (banderillas) in de stier steekt. De picadors komen doorgaans pas later in het stierengevecht de arena binnen en rijden meestal op door middel van dikke kussens beschermde en geblinddoekte paarden."
    Ik denk dat ik het toch maar gewoon uienhakker zou blijven noemen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen