vrijdag 22 januari 2021

Zwalkbeleid

Soms erger ik me een beetje, maar de laatste dagen een beetje veel.

Het zwalkbeleid van ons "ex-kabinet" Mea culpa, mea maxima culpa over het één, maar toch nog de feestneus op.
Mijn grootste ergernis is wel hoe te doen met het vaccineren?
Tja, de aanvoer van entstof gaat zo traag. Dat weten we inmiddels allemaal. Nou ja, dan gaan we de tweede prik uitstellen dan kunnen we met de voorraad die we nog hebben meer mensen de eerste prik geven.

Klinkt geniaal? Mhh, er mag niet te lang tussen zitten. De aanvoer van entstof komt wel goed, denkt als-het-mee-zit Hugo.
En als het nu eens tegenzit? Dan hebben we straks een miljoen gevaccineerden die deels beschermt zijn?

Verdult, we kunnen natuurlijk het vliegverbod instellen. Ja balen hooi, dat hadden jullie al veel eerder moeten doen!
Is niet eerlijk zegt KLM, dan kunnen ze nog vanuit omringende landen reizen, of met de Eurostar.

Boek nu uw reis zonder aanbetaling en gratis omboeken!!

Misschien bent u nog net op tijd om te gaan skiën? En vergeef met dan de grofheid die nu volgt.
Een mevrouw wil per se gaan skiën, komt thuis, en als de meeste reizigers boeit het haar niet om dan eerst in quarantaine te gaan. Ze besmet haar dochtertje en zo zit een deel van Edegem (Vlaanderen) nu in quarantaine. Inmiddels 5000 mensen vanwege die egocentrische trut.

Nog meer huilie huilie, wat nu als de Olympische Spelen weer niet doorgaan? Het is zo triest voor die sporters die al die jaren hebben moeten afzien. Tuurlijk is dat zo, maar wat al die bedrijven?
Moeten we dan maar voor de lol de halve wereld naar een land sturen waarvan de bevolking het eigenlijk ook niet wil? Maar de sport geeft ons kijkers zoveel afleiding! Tijdsverschil met Japan al uitgerekend? 

Nu die avondklok, oh ineens weer het braafste jongetje in de klas zijn? Eerst om 8 uur, nu om 9 uur, waarom niet om 10 uur? 

Dan komen er weer teveel uitzonderingen. De mensen die in avonden en nachten werken, logisch.
Maar de maaltijdbezorgers zijn om 10 uur wel klaar en dan kan de hond ook wel voor het laatst plassen en zijn de mantelzorgers ook weer thuis.

Och, Zuid Europa wil zo graag dat er iets komt van een vaccinatie paspoort.
Dan kunnen we van de zomer weer hun stranden bevolken. Met dat paspoort kunnen we dan reizen.
Ik vraag me af, is de 1 prik dan ene toeristenkaart en de 2 prikken een visum?
Nee, zegt Nederland, dat is discriminatie! Want de mensen die dan nog geen vaccin hebben gekregen mogen niet. Wel de 80-jarigen die thuiswonen? Ik zie ze nog niet in een disco op Ibiza, hoewel ik het ze gun hoor!
En het is discriminatie tegenover degene die de vaccinatie niet willen. Als het niet om een uiterst medische reden is, dat is dan eigen keuze.  Dan moet je een jaar wachten tot bijna iedereen wel is beschermt. 

Dan rest mij de onlogica, ik mag wel op bezoek bij een stel, maar een stel niet bij mij?
Maar denk ik dat iedereen zich nu aan de regels gaat houden? Nee. Want het mondkapje is en blijft al hogere wiskunde.

Jammer genoeg trof ik een doos met veel te brede kapjes. Dan met een lus om het oor? Er zou een vleermuis door kunnen vliegen! Gelukkig weet ik dat ze dat niet doen.
Morgen aan een andere doos beginnen, hopelijk beter pasvorm, dan maak ik van de rest van de anderen volgend jaar een vliegengordijn. Met zoals het nu gaat voorzie ik weer een inpandige zomer.

Ik hoef niet naar een Grieks strand, ik wil niet naar Madrid of Berlijn. Al wat ik wens is om te beginnen weer eens lekker op een klein terras met een tijdschrift een ijskoffie drinken. De wereld tussen beton, geen tuin en vooral verkeer hangt me de keel uit.
Maar omdat het mot...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten