zaterdag 9 oktober 2021

Waar kan ik heengaan...

Dan lees ik weer eens een post, de benzine is zo duur, de gasprijzen gaan omhoog, maar onze regering hakt wel in op de QR code.  En dat heeft nu eens totaal geen verband.
Het zou leuk zijn als mensen zich er eens in verdiepen waarom de olieprijzen zo hoog zijn en waarom gas ineens ons in de rode vlekken werkt. Dat heeft helemaal niets van doen met ons vaccinatie beleid.

Net zo min als we slaaf zijn van de vaccinaties. Wil je die niet? Vooral niet doen, maar dan ook nooit meer zeveren als er ineens een mazelen uitbraak komt of er elders ineens polio gaat overheersen en schamperen van oh ze mogen het niet van de Here Jezus, de sukkels. Of omdat je ineens in de antroposofie cult geraakt.  Mijn zegen heb je (niet nodig.)

Dan keek ik naar iets over de toekomst van de mensheid...we gaan Mars bewonen.  En ik denk dan, waarom?
Wat is het doel? Er is niets te eten, je kan er niet wandelen er zijn geen bomen, planten, dieren.
Dus 3 jaar reizen in een hele nauwe ruimte om daar een andere planeet te gaan verzieken? Nog meer ruimtepuin? 

Begrijpt de mensheid wel dat we onze planeet delen (overheersen) met zoveel moois?
Maar nee, het is allemaal ellende,kijk naar het gedoe van de Corona en al die oorlogen en de vluchtelingen en we willen met "ons Clubje"naar Mars.
Ik zeg dan veel plezier, stuur maar eens een kaartje en ga er lekker zitten kniezen en zeiken.
Want na een maand of twee zijn jullie elkaar ook beu. Hele dagen bikkelen om te overleven.
Ik mis dropjes, ik mis pindakaas, ik wil een kat, en dat kan allemaal niet.
Hoe zou het thuis gaan? Jammer, had je maar op aarde moeten blijven.

Naar Mars gaan is geen "Ik vertrek" dit is gewoon extreem.  En wat  als de Picnic van Mars na 6 jaar terugkomt, met een hele enge bacterie? Was Covid al eng? Deze kan veel enger zijn.

De moraal van dit verhaal: blijf op je eigen planeet en doet eens normaal. Facebook is geen nieuwskanaal, luister eens naar de radio voor nieuws.  Kijk eens naar het nieuws en beschouw HVN niet als HET nieuws. Die willen rellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten