vrijdag 23 september 2011

De apenrots


De derde donderdag van september:  ik heb met verbijstering voor de tv gestaan.
Was Sesamstraat te vroeg begonnen?  Nee, toch niet.
Mijn huishoudelijke handelingen verstarde ter plekke.
Ja, ik hoor het toch echt goed! Blonde Geert en laconieke Mark staan als een stel, jawel, kleuters
tegen elkaar te roepen “Doe normaal man! Doe zelf normaal!”
Juf Verbeet had ze naar de gang moeten sturen. Of naar de directrice.

Ik zat even te fantaseren hoe de majesteit dit bekijkt. Stampvoetend voor de buis, zin om die kamer binnen te stormen, beide kwajongens bij een oor te pakken “NU is het afgelopen”!
Maar dat mag ze niet. Dus zal ze wel om half 5 aan de borrel hebben gezeten.

Op zulke momenten zit ik ook met plaatsvervangende schaamte te kijken.
We hebben zo ontzettend veel problemen in dit land. En wat doet Neerlands hoop in bange dagen?
Ik wacht al op de eerste mails uit het buitenland “wat was daar aan de hand?”
Als het niet om serieuze kwesties was had ik een uur lang zitten brullen van de lach.
Een aantal van hun maatregelen vond ik al de afbreuk van onze beschaving, achteraf niet zo verbazend.  CDA, doe wat, of zwijg voor eeuwig over normen en waarden!  
Hier kan noch links, noch rechts de vingers bij aflikken. Dat is dan aan de cabaretiers.

Misschien moeten we er maar een Expeditie Robinson extra editie van maken.
Kamp links, kamp rechts , mogen de kijkers SMS-en. 

Ze moeten zich eens diep gaan schamen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten