zaterdag 12 november 2011

Kokkerellen

Ik ben zo niet een keukenprinses. Kijk ook niet graag naar al die tv-koks.
Die eeuwige opvliegende Brit brengt me al van de kook, ik zou gehakt van hem maken.
Jaimie, leuke knul, maar ik heb van laat maar. Lonnie, Rosy, Nigella, asseblief niet!


Ik houd niet van koken. Ik heb de huishoudgenen van mijn moeder. En dat is een heerlijk excuus!
Edoch, ook ik ontkom er soms niet aan me te laten verleiden door een blad in de supermarkt.
Allerhande is niet meer uniek. Toch zijn die bladen redelijk "louche"te noemen.
Tuurlijk, wiens brood men eet...

Waarom houd ik niet van koken? Het is veel werk voor kort genieten en daarna een berg afwas.
Sofie! Gij lui wezen! Nou nee, maar koken voor één is gewoon niet leuk.
Daar dek ik de tafel niet voor!
Maar een ander probleem is dat je voor veel recepten een heuse oven nodig hebt.
Ik heb een combi magnetron dus grillen en zaken die op een rooster midden in de oven moeten staan, kan niet.
Frituren, ik heb geen frituurpan. Wokken? Op mijn 4-pits kookplaat is dat ook geen succes.

Er is genoeg wat je kan zonder  dat al en laten opstijven in de koelkast. Mhh ja als je een joekel van een koelkast heb.
Toch, zeker als ik ergens iets heb gegeten en het lijkt me geen hogere kookkunde, wil ik het zelf ook proberen.

Morgen gaat het rellen in de keuken worden, courgette soep maken. Ik en de staafmixer, wij zijn een doldwaas duo. Ik verwacht een teleurstelling qua eindresultaat. Maar ja, was dan wel een middagje zoet.

1 opmerking: