donderdag 25 april 2013

Dagje Brabantse land

Voor ik losbarst in gejubel, toch één mopper, kunnen ze daar geen duidelijkere routepaaltjes plaatsen?
De geplande route, een breukrand werd een route door compensatienatuur.
Bij compensatienatuur denk ik eerst aan de Hedwige-polder. Maar er zijn dus meer van die plekjes.
Dit op de grens tussen Peel en A50. Landbouwgebied tussen zanderige heuveltjes en bos.

Nieuwe natuur en cultuurlandschap, met hier en daar een stukje oud dat door natuurkrachten tevoorschijn komt.
Dat is afwisseling, en dat trekt veel leuke mooie dieren.
Beestjes die ik in mijn woonomgeving nooit zie. Het zandoogje, het oranjetipje, ze fladderden er lustig op los.
Maar de vogels, het floot, jubelde, schreeuwde en rolde kreetjes vanuit de bomen.

Daar kwamen wat verrassingen in het zicht. De geelgors, boomkruipertjes zijn een feest voor het oog.
Maar de nieuwe ontmoetingen, geweldig! Iets wat ik kende van geluid, de zwartkop, zag ik nu tenminste ook eens. Ook een leuke nieuwe soort op mijn "gezien" lijstje, de barmsijs, maar de mooiste verrassing,
dat was toch de zwarte specht.

Het werd een heerlijk dagje struinen met 2 fijne mensen, heerlijk weer en op de weg naar huis kwam er nog een nieuwe "lijstjes" soort leuk langs vliegen. De blauwe kiekendief.

Zin in een lekkere wandeling? Ga gewoon eens richting Uden.
Het is ook goed toeven op terras van Gasterij de Pier.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten