woensdag 18 maart 2015

Georganiseerde ...

Nee, geen misdaad. Ik hoorde vandaag de kreet georganiseerde marktwerking.
Dat ging over de zorg.

Marktwerking, ik zie daar dan in het woord meer keuze, maar kom op zeg, dat hebben we niet.
Marktwerking is georganiseerde terreur. U moet verplicht een verzekering hebben, maar u mag zelf kiezen waar.

Ja, en ze hebben allemaal hetzelfde basispakket en boekwerken aan kleine lettertjes.
Smerige kleine lettertjes en verwijzing naar artikel B sub 17a of zo.

Stap toch over mensen, je bespaart, uiteindelijk vrijwel niks.
Geweldig, die keuzevrijheid, want je moet inmiddels ook bang gemaakt door de politiek  een duurdere verzekering voor de keuzevrijheid aan artsen en andere hulpverleners. Veel mensen kozen de restitutiepolis, maar toen ging het plan niet door.

Dan die vreselijke brillenboeren. Bij ons krijg je twee gratis brillen, maar hoe gratis is gratis?
Dan moet je al eerst een aanvullende verzekering hebben, en jezelf door je eigen risico hebben heen gejast , het liefst al in februari.  En daarna is het nog "lees hier de voorwaarden" in kleine lettertjes die je met een foute bril niet eens kunt lezen.

Ook wonderbaarlijk zijn de combi- aanbiedingen van bril en hoorapparaat. Worden mensen dan in de ochtend wakker van ik zie het niet zo helder en ik hoor het ineens niet zo best meer?

Als je al niet meer zo best hoort is het handig als je VVV bonnen cadeau krijgt, in te leveren bij vrijwel elk winkeltje van Beter Horen.
Er zijn 23.000 inleverpunten voor die bonnen, maar het is soms hogere wiskunde.

Ik dacht eens een bon te gebruiken voor een high tea, maar die acommodatie staat niet bij de inleverpunten. Bon maar thuisgelaten, kom ik daar staat er groot op de deur "wij accepteren VVV bonnen".

Ergens zijn VVV bonnen ook georganiseerde misleiding, tenzij je net zo slinks gaat zijn.
Je krijgt geen geld terug als je betaald met een bon van 10 euro maar voor 8,95 iets gaat aanschaffen. Gevolg is je shopt verder en betaald dan bij. Ik stond met mijn 20 euro VVV bon bij Xenos.
Ik ben er twee Xenos bonnen van 10 euro voor gaan kopen en vervolgend eentje aldaar uitgegeven.

Toegegeven, je krijgt een vreemde snuit vanachter de kassa te zien. Nu nog een proberen of ik bij de VVV zelf van een bon van 10 euro er twee van 5 euro kan aanschaffen.

Heb ik niks beter te doen? Oh jawel hoor, maar ik heb gewoon een hekel aan dat extra bij moeten shoppen en dat je zo ongewild meer uitgeeft.

Noem het een  hobby, noem het een tik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten