zaterdag 7 maart 2015

Moet ik dat snappen?

Plus heeft een spaarzegelactie, voor Maja de Bij knuffels.
Hoe ingewikkeld kan een spaarzegelactie zijn? Tamelijk ingewikkeld. Sterker nog, dit lijkt hogere wiskunde.

Bij elke 5 euro krijg je een zegel, bij 8 zegels is de kaart vol en krijg je, of nee, koop je voor 6,95 een knuffel.
Tot zover duidelijk.

Maar dan gaan ze op de spaarkaart zelf verder over kortingsmuntjes. 1 muntje is 50 cent korting, maar is die zegel dan gelijk aan een muntje?

Het venijn zit in de staart dus. Elke week heeft de winkel een actie waar je een muntje bij kan krijgen.
Ik moet dus en een volle spaarkaart hebben en die producten kopen waar je een muntje bij krijgt.
Wat een idiote actie!

Begrijpen die supermarkten wel wat voor boekhouding en rekentabellen je bijna nodig hebt om een actieproduct bij elkaar te sparen?
Als ik dat allemaal zo lees krijg ik een verlangen naar oude spaaracties van een buurtsuper, lever uw kaart en u krijgt een gratis douchegel...heerlijk, Fa met de wilde frisheid van limoenen.

Maar nu moet ik er tomatensoep voor eten (doe ik niet) of Becel op brood smeren (doe ik niet) en rookworst koop ik ook al niet.

Ik neem volgende week de zegels wel mee en geef ze aan iemand die er wel voor valt.
het moet wel een beetje overzichtelijk blijven zeg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten